Orgazm Olamama

Orgazm-OlamamaOrgazm olamama veya anorgazmi, cinsel ilişki sırasında yeterli uyarılmaya rağmen orgazma ulaşamama durumudur.

Bu durum kadınlarda erkeklere oranla daha sık görülür.

Orgazm olamamanın iki ana türü vardır:

• Birincil Anorgazmi: Kişinin hiç orgazm yaşamamış olması durumudur.
  • Sekonder Anorgazmi: Kişinin daha önceden orgazm yaşayabilmesine rağmen sonradan orgazm olamaması durumudur.

Orgazm olamamanın birçok farklı nedeni olabilir:

Fiziksel nedenler:

• Anatomik nedenler: Kızlık zarının bozulduğu ilk cinsel deneyim, vajinal darlık, doğum sonrası dikişlerin güzel iyileşmemiş olmasıve vaginada uygulanmış cerrahi müdahaleler cinsel ilişki sırasında ağrıya neden olabilir.
  • Enfeksiyonlar: Mantar enfeksiyonları, bakteriyel enfeksiyonlar ve cinsel yolla bulaşan hastalıklar (CYBH) vajina ve vulvada ağrıya neden olabilir ve cinsel ilişki sırasında da ağrı artabilir.
  • Vajinal kuruluk: En sık görülen nedenlerden biridir. Östrojen salınımının az olduğu emzirme ve menopoz dönemleri, bazı ilaçlar ve vajinal enfeksiyonlar vajinal kuruluğa neden olabilir.
  • Pelvik ağrı sendromları: Endometriozis, miyom ve pelvik inflamatuar hastalık (PID) gibi durumlar alt karın ve pelvik bölgede ağrıya neden olabilir ve cinsel ilişki sırasında da ağrı artabilir.
  • Pelvik taban kaslarının spazmları: Bu kaslar istemsiz olarak kasıldığında cinsel ilişki sırasında ağrıya neden olabilir.
  • Vulvodini: Vulvada yani dış genital bölgede uzun zamandır süregelen bir ağrı ile karakterizedir. Vulva ciltte HPV enfeksiyonuna bağlı gelişen siğil (condyloma) ya da polip benzeri lezyonlar da sebep olabilir.

Psikolojik nedenler:

• Cinsel ilişkiyle ilgili endişeler: Cinsel performansla ilgili endişeler veya yetersizlik korkusu da ağrıya neden olabilir.
  • Stres ve kaygı: Stres ve kaygı, kas spazmı ve vajinal kuruluğa yol açarak cinsel ilişki sırasında ağrıya neden olabilir.
  • Depresyon: Depresyon, libido ve uyarılmada azalmaya yol açarak cinsel ilişki sırasında ağrıya neden olabilir.
  • Travmatik cinsel deneyimler: Geçmişte cinsel istismar veya travma yaşamak, ağrılı cinsel ilişkiye yol açabilir.
  • Kötü beden algısı: Vücut imajı ile ilgili sorunlar, cinsel ilişki sırasında utanç ve özgüven eksikliğine yol açarak ağrıya neden olabilir.

Cinsel ilişkiyle ilgili nedenler:

• Yetersiz ön sevişme: Yeterince uyarılmamak vajinal kuruluğa ve ağrıya neden olabilir.
  • Uygun olmayan pozisyonlar: Bazı pozisyonlar diğerlerinden daha fazla ağrıya neden olabilir.
  • Kaba davranış: Kaba veya sert hareketler ağrıya ve yaralanmaya neden olabilir.

Orgazm olamama sorunu derin incelenmesi gereken bir durumdur.

Çünkü her cinsel deneyimin farklı bir dinamiği vardır. ’Orgazm Olabilme’ öğrenilebilen bir durumdur.

Ayrıntılı bir jinekolojik muayene ile değerlendirme yapılmalı ve sebebe yönelik bir tedavi uygulanmalıdır. Orgazm bozukluğu tedavilerinde partnerlerin iletişimi de çok önemlidir.

Çünkü çiftler birbiriyle cinsel deneyim sırasında hoşlanıp hoşlanmadıkları şeyleri paylaşmalıdır.