Biyoeşdeğer Hormon Replasmanı

Biyoeşdeğer-Hormon-ReplasmanıMenopozda Hormon Replasmanı (HRT)

Menopoza giren kadınlar östrojen hormonu kullanmalı mı?????

Her menopoza giren kadının kafasını kurcalayan soru???

2000’li yılların başlarında yayınlanan WHI ve HERS çalışmaları sonrasında hormon replasmanının kadınlarda meme ve rahim kanseri riskini artırdığına dair bulgular ortaya çıkınca kadın doğumcular ve tabi ki menopoza giren kadınlar hormon replasmanına oldukça mesafeli yaklaştılar.

Mümkünse doğal tedavi yöntemleri ile bu süreci atlatmayı tercih ettiler.

Kadınların yaşam sürelerinin uzaması, çalışma hayatında menopoz döneminde de fazlaca vakit geçiriyor olması hormon replasmanı ile ilgili çalışmaları ivmelendirdi.

Son yıllarda genel görüş sentetik ve ağızdan alınan hormon replasmanının riskli olabileceği yönünde.

Ancak vücutta sentezlenen hormona en yakın derecede benzeyen biyoeşdeğer hormon replasmanının lokal olarak krem, bant ya da vaginal olarak uygulanmasının dezavantajdan çok avantajlarının olacağı yönündedir.

Bu avantajlar kemik erimesinden korunma, kardiyovaskuler hastalıktan korunma, uyku kalitesinde artış ve beyin sisinin önlenmesi olarak sayılabilir.

Her Menopoza Giren Kadın Hormon Replasmanı Kullanabilir mi?

Hormon replasmanı öncesi hekiminiz tarafından ayrıntılı bir jinekolojik muayene ,smear testi, vajinal ultrasonografi, kemik dansitometresi , kan tetkikleri yapılır. Bu değerler sonucunda hekim uygun görürse hormon replasman tedavisi başlanabilir.

Genel Sağlık Durumu İyi Olan Kadınlar: Sağlıklı kadınlar, ciddi bir sağlık sorunu olmaksızın HRT kullanabilirler.

Şiddetli Menopoz Semptomları Olanlar: Menopoz semptomları yaşam kalitesini ciddi şekilde etkileyen kadınlar için HRT, semptomları hafifletmede etkili olabilir.

Erken Menopoz veya Cerrahi Menopoz: Bu kadınlar için HRT, menopozun erken başlaması nedeniyle artan sağlık risklerini dengelemek için önerilebilir.

Ancak:

Meme Kanseri Geçmişi Olanlar: HRT, meme kanseri riskini artırabileceği için, meme kanseri öyküsü olan kadınlar için genellikle önerilmez.

Felç Geçirmiş Olanlar: Bu kadınlar için HRT riskli olabilir.

Kan Pıhtılaşma Bozuklukları Olanlar: HRT, kan pıhtılaşma riskini artırabileceğinden, bu tür bozuklukları olan kadınlar için uygun olmayabilir.

Karaciğer Hastalığı Olanlar: HRT, karaciğer tarafından metabolize edildiği için, karaciğer hastalığı olan kadınlar için uygun olmayabilir.