Kızlık Zarı Muayenesi

Kızlık-Zarı-MuayenesiMuayene Öncesi:

· Muayene öncesi doktor hastayla detaylı bir görüşme yapar. Bu görüşmede hastanın tıbbi geçmişi, cinsel geçmişi ve muayeneden beklentileri sorgulanır.

· Muayene için hastanın onayı önemlidir.

· Hastaya muayene sırasında ne olacağı ve ne hissedeceği detaylı bir şekilde anlatılır.

Muayene Sırasında:

· Hasta muayene masasına uzanır ve litotomi pozisyonuna (bacaklar açık ve yukarıya doğru bükülü) gelir.

· Doktor, steril eldivenler takarak hastanın genital bölgesini inceler.

· Kızlık zarı muayenesi spekulum adı verilen jinekolojik alet kullanmadan yapılır.

· Kızlık zarı, herhangi bir alete veya parmağa ihtiyaç duyulmadan gözle incelenir.

· Kızlık zarı muayenesi sırasında herhangi bir ağrı veya acı hissedilmez.

Muayene Sonrası:

Doktor muayene bulgularını hastayla paylaşır.

Hastaya muayene sonrası dikkat etmesi gerekenler hakkında bilgi verilir.

Kızlık Zarı Muayenesi Hakkında Dikkat Edilmesi Gerekenler:

· Kızlık zarı muayenesi tıbbi bir işlemdir ve sadece bir jinekolog tarafından yapılmalıdır.

· Kızlık zarı muayenesi, hastanın rızası olmadan yapılamaz.

Kızlık Zarı Muayenesi ile İlgili Sıkça Sorulan Sorular:

Kızlık zarı muayenesi ağrılı mıdır?

Hayır, kızlık zarı muayenesi sırasında herhangi bir ağrı veya acı hissedilmez.

Kızlık zarı muayenesi sırasında cerrahi bir alet kullanılır mı?

Kızlık zarı muayenesi esnasında hiçbir cerrahi alet kullanılmaz, ağrısız bir muayenedir.

Kızlık zarı muayenesi ne kadar sürer?

Kızlık zarı muayenesi yaklaşık 3-4 dakika sürer.

Kızlık zarı muayenesi sonrası ne kadar süre dinlenmem gerekir?

Kızlık zarı muayenesi sonrası herhangi bir dinlenme ihtiyacı yoktur. Hasta günlük hayatına normal şekilde devam edebilir.

Kızlık zarı muayenesi sonrası cinsel ilişkiye girebilir miyim?

Kızlık zarı muayenesi sonrası cinsel ilişkiye girmek için herhangi bir engel yoktur.

Kızlık zarı muayenesi sonrası kanama olur mu?

Kızlık zarı muayenesi sonrası herhangi bir kanama olmaz.

Kızlık zarı muayenesi sonrası ne tür belirtiler görürsem doktora başvurmalıyım?

Aşağıdaki belirtileri görürseniz doktora başvurmalısınız:

· Şiddetli kanama

· Ağrı

· Şişlik

· Kızarıklık

· Akıntı

Kızlık zarı dikimi yapıldığını eşim ya da partnerim anlayabilir mi?

Kızlık zarı dikimi yapıldığını eşiniz ya da partneriniz anlayamaz. Kızlık zarı dikimi sırasında çok ince ve kolay eriyen sutür materyalleri kullanılır ve estetik dikişler konulur. Bu yüzden anlaşılması mümkün değildir.

Kızlık zarı dikimi sonrası spor yapabilir miyim?

Kızlık zarı dikiminden sonra yaklaşık 15 gün süre ile bacakları aşırı açıp kapatmayı gerektiren spor hareketleri önermiyoruz.

Dans, pilates, yoga, yüzme gibi sporları kızlık zarı dikiminden hemen sonra önermiyoruz.

Kızlık zarı dikimi sonrası banyo yapabilir miyim?

Kızlık zarı dikimi sonrası banyo yapılabilir.

1 hafta süre ile hamam-havuz-sauna kullanımı önerilmez.

Kızlık Zarı Tipleri Nelerdir?

Kızlık zarı, bir kadının cinsel ilişkiye girdiğinde ilk defa kanamasına neden olan ince bir doku tabakasıdır.

Kızlık zarının tipleri, kişiden kişiye değişebilir ve her birinin farklı bir şekli veya yapısal özelliği olabilir.

Ayrıca, bazı kadınlarda doğum, travma veya başka nedenlerle kızlık zarı zamanla yırtılabilir veya esneyebilir. Bu nedenle, kızlık zarı tipleri oldukça çeşitlidir ve her bireyde farklılık gösterebilir. Ancak, kızlık zarı çok çeşitli şekillerde ve tiplerde olabilir.

Sıklıkla görülen kızlık zarı tipleri:

Hymen Annularis: Bu, kızlık zarının tam bir halka şeklinde olduğu ve vajinal açıklığın tamamını kapladığı durumu ifade eder.

Hymen Cribriformis: Kızlık zarı bu durumda çok küçük delikler veya açıklıklar içerir.

Hymen Septus: Kızlık zarı, ortasında bir veya daha fazla delik bulunan bir veya daha fazla kemiği gibi bir septum tarafından bölünmüş olabilir.

Hymen Fimbriatus: Bu tip kızlık zarı, vajina açıklığı etrafında uzanan parçalı, dişli veya püsküllü bir yapıya sahiptir.

Hymen Imperforatus: Bu durumda, kızlık zarı tamamen kapalıdır ve kan akışını engelleyebilir. Bu durum nadirdir ve cerrahi müdahale gerektirebilir.

Hymen Cribriformis: Bu, kızlık zarının ince bir doku tabakasıyla kaplı olduğu bir durumdur ve çok küçük delikler veya açıklıklar içerebilir.

Geçici kızlık zarı dikimi sonrasında ilişki sırasında dikiş ipleri görülebilir mi?

Geçici kızlık zarı dikimi sırasında çok ince ve şeffaf görünümlü sutür materyalleri kullanılır .İlişki sonrasında dikiş ipleri görülmez.

Bir kez kızlık zarı dikimi yapıldı ama tekrar yanlış bir cinsel deneyim yaşadım; kızlık zarı dikimi tekrar yapılabilir mi???

Kızlık zarı dikimi tekrarlanabilen bir cerrahi müdahaledir.

Kızlık zarı dikimi sonrası ilaç kullanılır mı?

Kızlık zarı dikimi sonrası enfeksiyon riskini ortadan kaldırmak için antibiyotik verilir. Ağrı kesici ve antienflamatuar ilaçlar kullanılır. Pansuman yapmak için de lokal antiseptik solüsyon ve kremler önerilir.