Kürtaj

KürtajKürtaj Ne Demektir?

Rahim içinin örneklenmesi ya da gebelik tahliyesi amacıyla yapılan cerrahi bir müdahaledir.

Ülkemizde gebelik tahliyesi amacıyla yapılan kürtaj işlemi yasal mıdır?

İlk 10 hafta içinde yapılan tıbbi tahliyeler (kürtaj) yasalarımıza uygundur.

Kürtaj işlemi ağrılı bir işlem midir?

Kürtaj işlemi yapılırken 2 farklı ağrı kesici, anestezik uygulama yapılabilir

1-Lokal Anestezi: Rahim ağzı serviks bölgesine lokal anestezik enjeksiyon yapılır. Hasta uyanıktır. Hastanın ağrı hissetme eşiğine bağlı olarak bir miktar ağrı duyabilir.

2- Sedasyon Anestezi: Damaryolundan hastayı uyutacak kadar bir anestezik ilaç uygulanarak hastanın uyuması sağlanır. Hasta sedatize iken müdahale yapılır. Müdahale bitince hasta uyandırılır. Hasta hiçbir şekilde ağrı hissetmez.

Kürtaj işlemi nasıl yapılıyor?

Kürtaj işlemi kliniğimizde vakum kürtaj olarak uygulanmaktadır.

Kürtajdan sonra rahimim zarar görür mü?

Eski yıllarda kürtaj işlemleri küret dediğimiz keskin metal aletler ile rahim duvarlarını kazıyarak yapılırdı. Günümüzde uyguladığımız vakumlu kürtaj yöntemi ile rahimin zarar görme olasılığı çok düşüktür.

Kürtaj işlemi sonrası oluşabilecek komplikasyonlar nelerdir?

Kürtaj sonrası oluşabilecek komplikasyonlar; genellikle işlemin nasıl gerçekleştirildiği, kadının sağlık durumu, gebeliğin süresi ve kullanılan tekniklere bağlı olarak değişebilir. İşlemin profesyonel bir sağlık uzmanı tarafından gerçekleştirilmesi ve uygun önlemlerin alınması, komplikasyon riskini azaltacaktır. Ancak, herhangi bir cerrahi müdahalede olduğu gibi, kürtajın da bazı riskleri vardır.

Kürtajın riskleri şunları içerebilir:

Enfeksiyon: Uterus içinde veya çevresinde enfeksiyon gelişebilir. Antibiyotik tedavisi genellikle bu tür enfeksiyonların kontrol altına alınmasına yardımcı olur.

Kanama: Kürtaj sonrası kanama, işlemin ardından normaldir, ancak ancak aşırı kanama durumu komplikasyonlara yol açabilir. Nadiren, rahim içinde kan birikimi (hematom) olabilir.

Rahim Zedelenmesi: Uterusun delinmesi veya zarar görmesi, özellikle cerrahi kürtaj sırasında nadir görülen ciddi bir komplikasyondur.

Duygusal ve Psikolojik Etkiler: Kürtaj sonrası duygusal tepkiler, depresyon, anksiyete veya diğer psikolojik sorunlar şeklinde ortaya çıkabilir.

Fiziksel Ağrı: Kürtaj sonrası ağrı ve rahatsızlık yaygındır, ancak bazı durumlarda ağrı daha ciddi olabilir.

Adet Düzensizlikleri: Kürtaj sonrasında, adet döngüsü üzerinde değişiklikler olabilir. Adet düzensizlikleri geçici olabilir, ancak bazı durumlarda kalıcı olabilir.

Kürtaj Sonrası ilişki yasağı var mıdır?

Kürtaj sonrası 1 hafta ilişki yasağı uygulanır.

Kürtaj Sonrası Kanama olur mu?

Kürtaj sonrası hemen adet gibi bir kanama olabilir.

Hiç kanama olmayabilir.

2-3 gün kanama olmayıp daha sonra kahve telvesi gibi başlayan bir kanama olabilir.

Kürtaj sonrası kanama Ne kadar sürer?

Genellikle bir hafta kadar sürer ancak nadiren 15 güne uzadığı olabilir.

Kürtajdan sonra ne zaman adet görürüm?

Kürtaj sonrası genelde 4-6 hafta içinde adet kanaması başlar.

Kürtajdan sonra banyo yapılır mı?

Kürtaj işlemi sonrasında hemen banyo yapılabilir.

Ancak hamam havuz, deniz, sauna gibi yoğun suyun içinde kalınan durumlar için 1 hafta ara verilir.

Kürtaj için yaş sınırı var mıdır?

18 yaşını doldurmuş her kadın yasal olarak kürtaj yaptırma hakkına sahiptir. 18 yaş altı gebeliklerin savcılığa bildirimi zorunludur.

Eşlerinin (kocalarının) onayı olmadan kadınlar kürtaj yaptırabilir mi?

Evli kadınlar eş rızası ve imzası olmadan yasal olarak kürtaj işlemi yaptıramazlar.

Yurt Dışında çok sık uygulanan İlaç ile gebelik sonlandırma Türkiye’de uygulanıyor mu?

Medikal abortus dediğimiz ilaç ile gebelik sonlandırma işlemi, Türkiye’de Hastane ortamında sorunlu gebeliklerin sonlandırılması amacı ile kullanılmaktadır.

Rahim İçinden Örnekleme Yapılması Amacıyla yapılan Küretaj (Probe Küretaj) Nedir?

Adet kanamaları 10 günden fazla sürüyorsa, düzensiz oluyorsa ya da kanama miktarı çok fazla ise hekim gerek gördüğünde kanama sebebini araştırmak ve tanı koyma amaçlı kürtaj işlemi yapılarak patolojik inceleme için rahim içinden örnek alınır. Buna probe küretaj denir. Patolojik tanı sonucuna göre de tedavi planlanır.

Kürtaj için gebelik Haftası nasıl hesaplanır?

Gebelik haftası son adetin ilk gününden itibaren hesaplanır. Ancak en doğru hesaplama ve ölçüm ultrasonografi ile yapılır.

Adet günüm gecikti, idrarda gebelik testinde gebelik tespit edilmedi yine de gebe olabilir miyim?

İdrarda gebelik testi negatif çıksa da gebe olabilirsiniz!!!!! Bu durumda yapılacak en güvenilir test kanda BHCG bakılmasıdır (kanda yapılacak gebelik testidir).

Ultrasonografide Gebelik Kesesi görülmeden Kürtaj işlemi yapılabilir mi?

Ultrasonografide gebelik kesesi görülmeden kürtaj işlemi yapılmaz.

Ultrasonografide Gebelik kesesi görebilmek için BHCG kaç olmalı?

BHCG değeri ortalama 1500-2000 civarında iken ultrasonografide gebelik kesesi görülebilir.

Kürtaj sonrası tekrar gebe kalabilir miyim?

Yumurtalıklar hormon ve yumurta üretmeye devam edeceği için kürtaj sonrasında kolaylıkla gebelik olabilir. O yüzden korunmak gerekir.

Kürtaj sonrası hemen gebe kalmak sakıncalı mıdır?

Gebelikte gelişen olumsuz fetal bir nedene bağlı olarak kürtaj yapılıyor ise 3 aydan öncesinde gebe kalınması önerilmez.

Kürtaj İşlemi ile aynı anda spiral takılabilir mi?

Kürtaj işlemi sonrasında enfeksiyon ve kanama riski mevcuttur. Rahim içine bir yabancı cisim olarak spiral yerleştirilmesi de aynı riskleri daha da artırabilir. O yüzden aynı anda kürtaj yapıldıktan sonra spiral takılması kadın doğum uzmanları tarafından çok tercih edilmez.

Kürtaj sonrası hemen doğum kontrol hapına başlayabilir miyim?

Kürtajdan sonra görülen ilk adetin 2 ya da 3. Günü doğum kontrol hapına başlanabilir.

Kürtaj olduğum daha sonra başkası tarafından anlaşılabilir mi?

Kürtaj işlemi dış genital bölgeye hiçbir zarar vermediği için siz bilgi vermediğiniz sürece başka hiçbir kimse tarafından anlaşılamaz.

Kürtaj sonrası çok Ağrım olur mu?

Kürtaj sonrası en çok adet dönemine benzeyen ağrılar olabilir. Bu ağrı en çok 1-2 gün sürer. Ancak oluşan ağrı ağrı kesicilerle çok rahat geçirilebilir.

Dış Gebelik Kürtaj ile tedavi edilir mi?

Dış gebelik; gebelik kesesinin rahim dışına yerleştiği, anormal yerleşimli bir gebelik durumudur. Genellikle gebelik kesesi, tüp dediğimiz döllenmenin olduğu ince organda yerleşir. Kürtaj ise rahim içinin tahliyesidir. Kürtaj işlemi ile tüplerde yerleşen gebeliğin tahliyesi mümkün olmaz . Dış gebelik bazı ilaçların enjeksiyonu ya da laparoskopik olarak cerrahi yöntemler ile tedavi edilir. Bazı durumlarda dış gebelik düşünüldüğünde tanısal amaçlı probe kürtaj yapılabilir. Ancak işlem dış gebeliği tedavi etmez.

Antalya kürtaj ücreti?

Antalya kürtaj ücretleri gebelik haftasına göre değişkenlik gösterir. 5-8 gebelik haftasına kadar olan kürtaj işlemleri ayrı; 8-10 gebelik hafta arası kürtaj ücretleri ayrı fiyatlandırma işlemine tabii tutulur.

Kliniğimizde kürtaj Olmanın Avantajları…….

Kürtaj işleminde işlemi yapan kadın-doğum hekiminin tecrübesi ve kürtaj olunan kliniğin hijyen ve sterilizasyon kurallarına tam anlamıyla uyuyor olması çok önemlidir. Kliniğimizde bu anlamda tamamen kişiye özel açılan ve tek kullanımlık kürtaj malzemeleri ile kürtaj yapılır.

Kliniğimizde uyguladığımız kürtaj işlemlerinde ; müdahale biter bitmez dört boyutlu ultrasonografi ile tekrar kontrol yapmaktayız.

Kanama ya da herhangi bir gebeliğe ait materyal kalmadığından emin olduğumuzda işlemi sonlandırmaktayız.

Enfeksiyon riskine karşı muhakkak antibiyoterapi tedavisi uygulamaktayız.

Hastamız uyanmadan önce ağrı kesicilerini muhakkak uygularız.

Genellikle kürtaj işleminin yarattığı psikolojik baskı ile müdahaleye gelen hastalar sedasyon anestezi ile yapılan işlem sonrası psikolojik olarak da daha rahatlamış olarak kliniğimizden ayrılırlar.

Kürtaj sonrasında sizi dinlenme odamızda ağırlayıp kliniğimizin meşhur çorba ve kraker ikramı sonrası sizi evinize uğurlarız.

Hatta müdahale sonrasında işine dönüp çalışmaya devam eden hastalarımız dahi olur.

Kürtaj işleminden 1 hafta sonra hastalarımızı muhakkak kliniğimize kontrole çağırırız.

O kontrolde hem rahimi değerlendirir hem de sonrasında uygulayabileceğimiz doğum kontrol yöntemleri hakkında bilgi veririz.