Vajinismus

antalya kadın doğum uzmanı

Vajinismus
Cinsel birleşme sırasında;vajinanın dış 1/3kısmındaki kasların istemsiz olarak kontrol dışı kasılarak cinsel ilişkiye engel olduğu,bir cinsel işlev bozukluğudur.
Vajinismus sıklığı düzgün bir şekilde belgelenememektedir;ancak yurt dışı yayınlarda görülme sıklığı %12-17 gibi bildirilmiştir.
Türkiye'de ÇİSED'in yaptığı vajinismus bilgi anketinde her 10 kadından birinin vajinismus sorunu yaşadığı görülmüştür.
Vajinismus sınıflamasında 2 tip vajinismus tanımlanır:
Primer Vajinismus:İlk cinsel deneyimde ortaya çıkan,cinsel birleşmenin hiçbir zaman başarıyla gerçekleşemediği durumdur.altta yatan en önemli sebep KORKUDUR.
Sekonder Vajinismus:Sekonder vajinismusta ise daha önceden ağrılı ya da ağrısız cinsel birliktelik deneyimlenmiştir.Ancak geçirilen sık ve ağır enfeksiyonlar,geçirilmiş bir operasyon ya da travmaya bağlı olarak cinsel birliktelik imkansız hale gelmiştir.
Başka bir sınıflama ise şöyle yapılabilir:
1-Basit Vajinismus; Psikolojik baskı yaratabilecek bir cinsel travma öyküsü olmaksızın,parmak ile vajinal muayenenin mümkün olduğu ancak eş ile cinsel birliktelik sırasında istemsiz olarak kasılmalar sonucu ilişkinin olamadığı durumdur.Tedavisi nispeten daha kolaydır.
2-Ağır Vajinismus; Bazen altında cinsel travma öyküsü de bulunabilen muayene ve ilişkinin asla yapılamadığı tedavisinin de nispeten daha zor olduğu durumdur.
3-Durumsal Vajinismus; ise kadınların cinsel partnerleriyle olan farklı problemleri sebebiyle ağrı ve acı olacağı korkusuyla cinsel birlikteliğin mümkün olmadığı durumdur.

Vajinismuslu hastaların çoğunda "ilk gece korkusu" vardır.İlişki sırasında kızlık zarının yırtılma,delinme ya da patlaması sonucu oluşabilecek ağrıdan dolayı bir korku hakimdir.Bu korku sonucunda hastada istemsiz ve kontrolsüz kasılmalar meydana gelmekte;ilişki mümkün olmamaktadır.

Vajinismus nedenleri:
-Yanlış cinsel bilgiler,tabular,inanışlar
-Kızlık zarının yırtılmasının yarattığı korku
-Cinsel başarısızlık korkusu
-Gebelik korkusu